گام اول: تکمیل و ارسال فرم های تقاضای پذیرش توسط متقاضی در سامانه
در این مرحله فرم  لازم  توسط متقاضی تکمیل و از طریق سامانه به کارشناس  ارائه می­شود.

گام دوم- بررسی اولیه توسط کارشناس :
در این مرحله فرم توسط کارشناس بررسی می شود؛ نواقص احتمالی رفع و در صورت احراز شرایط و کامل بودن اطلاعات مربوطه، پرونده بصورت الکترونیکی به مدیر مرکز ارسال می شود.

گام سوم- تایید کلیه مستندات مربوط به ایده توسط مدیر مرکز:
در این مرحله کل پرونده توسط مدیر مرکز بررسی شده و داوران علمی متخصص در حوزه مربوطه تعیین و مدارک به داوران علمی، تجاری و صنفی ارسال می شود و پس از اعلام نتیجه داوری تاریخ برگزاری جلسه شورا توسط کارشناس  به متقاضی اعلام می گردد.

گام چهارم- برگزاری جلسه شورا و اعلام نتیجه داوری:
در این جلسه در اعضای شورای مرکز رشد و داوران (که وظیفه بررسی نهایی و تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش به عهده آنان است)، متقاضی ایده و طرح خود را برای اعضای جلسه تشریح و سپس در صورت نیاز به دفاع از طرح خود می پردازد. نتیجه داوری توسط مسئول مربوطه به واحد متقاضی اعلام خواهد شد.

گام پنجم-جذب، پذیرش و شروع:
در صورت پذیرش، مدیر مرکز ، متقاضی را جهت ارتباط با سرمایه گزاران و حامیان مربوطه به واحد حقوقی جهت عقد قرارداد معرفی خواهد نمود. متقاضی موظف است پس از معرفی، حداکثر ظرف مدت یک ماه، اجرای طرح خود را شروع کند.